Sahabat

Halaman

06 November 2011

Cuti-cuti Singapore : Universal Studios

By Dalia Hassan at Ahad, November 06, 2011
Pada Jumaat lepas (4Nov) aku dan suami sempat bawa Ainul ke Universal Studios, Singapore. Best sangat. Sayangnya kami kesuntukan masa dan banyak tempat yang kami tak sempat nak masuk. InsyaAllah ada rezeki aku pasti kembali semula ke sana. 

Dengan berbekalkan S$400 dan beberapa keping RM, kami memulakan perjalanan ke Pulau Sentosa, Singapore. Harap2 duit yang dibawa tu cukuplah untuk bekalan.. kalau tak cukup jenuh juga nak mencari bank...


Encik GPS yang banyak membantu untuk ke lokasi sasaran. Ngam2 sampai ke Sentosa, low batt pulok... Pencucuh rokok kereta aku hampesss tak boleh guna walhal aku baru jer tukar, kena RM145 pulak tu. Oleh sebab GPS tak boleh nak charge, ketika balik kami terpaksa cari alternatif lain untuk "Cari Jalan Pulang"...

Pulau Sentosa.. Kenangan yang takkan aku lupakan.... (",)

Encik Asben yang excited gler... aku tak ler se excited dia.. betullll! hahahah...

Beratur panjang untuk beli tiket.. ni kalau hari minggu lagi la panjang beraturnya...





New York City....

Aikkkk? Sejak bila Ainul dapat mama baru ni???? (Marilyn Monroe)














Far Far Away... antara yang paling best...



Panjangnya beratur... tapi berbaloi sangat... rasa macam nak masuk lagi tengok tayangan 3D yang tersangat best...

sabar dalam barisan adalah perlu....

ni lah dewan ketika tayangan 3D Shrek... macam real jer.. terasa kerusi bergegar ketika naik kuda, air terpercik kat muka ketika donkey tu terbersin, tiupan angin, kaki dikuis oleh spider... semuanya meninggalkan kenangan yang tak akan dilupakan.

entah camana plak aku bleh 'ter'ambik gambar mamat ni... tak pasal2 kena cubit dengan encik asben... awwwwwww! hahahaah!

ketika naik perahu melalui terowong / gua dia Madagascar... kelakar sangat bila diorang yang satu perahu dengan aku ni bukak payung bila nampak air terjunkat depan kami.. padahal tu gimik jer.. lebih kelakar rupanya kat situ ada satu camera yang ambil gambar kami, dan kami boleh beli gambar tu dengan harga S$15. Bila dah keluar, kami gelak sakan, termasuk la dengan budak yang jual gambar tu bila tengok perahu kami ditutupi dengan payung... hahaha! kenangan... kenangan..






encik asben sebelum jatuh terlentang kat depan tu... hehehe sorry yer terbocor rahsia pulak.. tu la.. excited sangat sampai jalan tak pandang bawah... dah le jalan licin pas hujan... nasib baik masa tu ada kat 'New York', orang tak kenal... kalau tak mesti malu giler... heheheh..

drakula ke hapa ni?












Charlie Chaplin




incredible hulk kot..


Myvi depan ni la pengganti GPS aku ketika balik. Nasib baik terserempak dengan kereta Malaysia, kalau tak rasanya mau sesat juga dibuatnya..

Ainul yang tertidur kepenatan.

On the way balik rumah mertuaku dari Singapore, tayar kereta pecah kat jalan Kulai - Kota Tinggi. Nasib baik ada encik asben boleh tukar tayar... kalau aku sensorang, tak tau la camana agaknya... tapi yang penting, nasib baik tayar tak pecah kat negara orang... kalau tak susah jugak... esoknya, RM230 melayang coz ganti tayar baru.. alahai...

masih ada baki lagi S$76.60

Antara souvenir untuk kengkawan yang aku beli. Yang hitam tu khas untuk my good friend, T~Ni...

Fridge Magnet...

Fridge Magnet....

Fridge Magnet....

tak banyak yang aku beli, untuk beberapa orang kawan aku jer.. harap tak ada yang kecik hati sebab tak dapat... untuk jiran sepagarku Shahazrin, ko nak yang mana? ko pilihlah mana2 yang berkenan(kecuali yang hitam tu), then bagitau aku... nanti ko boleh tuntut kat cawangan trafik cops yer... (",)

3 comments:

shahazrin berkata...

yg mana2 pun takpa asal ada ahaks..

shahazrin berkata...

key chain boleh???

Dalia Hassan berkata...

bleh jer... nanti ko datang amik kat cops k... ;)

PayPal

 

The Kakya Joyah Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review